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Lustre SWAROVSKI Sparkle Shady par Jaime HAYON

Jaime Hayon nous présente sa dernière création pour Swarovski, un sublime lustre intitulé Sparkle Shady

Lustre SWAROVSKI Sparkle Shady par Jaime HAYON

Pour ce lustre, Jaime Hayon a utilisé une série d’abat-jour et non pas une structure fixe, ce qui permet de nombreux variations et changements !!! On peut combiner plusieurs types et tailles d’abats-jour pour avoir l’effet désiré.

Il y a une seconde gamme d’options en ce qui concerne l’habillage, leur couleur peut être choisie et éventuellement modifiée. Cela permet un nombre de combinaisons de couleurs et formes presque illimité… Le designer espagnol ne voulait absolument pas se limiter à un lustre unique, mais a la possibilité de faire des différentes déclinaisons qui seront capables de se transformer au fil du temps…

Un autre atout du Sparkle Shady est le matériau lui-même !!! La beauté naturelle des cristaux Swarovski permettra un jeu étonnant de lumière, même lorsqu’il n’est pas allumé…

Lustre SWAROVSKI Sparkle Shady par Jaime HAYON

Une superbe pièce signée Jaime Hayon qu’on admirera bientôt dans les showroom Swarovski, et pourquoi pas accompagnée du sublime buffet BARCELONA DESIGN – lui aussi habillé par les célèbres cristaux…

Lustre SWAROVSKI Sparkle Shady par Jaime HAYON

http://www.hayonstudio.com/

http://www.swarovski.com/

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BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Henning Larsen Architects a remporté le premier prix du concours d’architectes de l’Université de Kolding, grâce à leur concept imaginé pour le nouveau Batumi Aquarium, situé dans le port géorgien de Batoumi.

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Le Batumi Aquarium est inspiré par la caractéristique des cailloux sans cesse remodelés par le lavage des vagues, de la plage de Batoumi en Georgie !!! Ici le bâtiment se distingue par un ensemble d’immense roches emblématiques, visibles de terre et de mer. L’ensemble se divise en quatre secteurs d’exposition autoporteurs où chacune des quatre pierres représente un biotype marin unique…

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Le futur bâtiment de 2.000 m2 va se caractériser comme un établissement moderne, offrant aux visiteurs un aquarium éducatif, divertissant et stimulant visuellement, offrant un voyage à travers les différentes mers. La centrale – espace polyvalent du Batumi Aquarium – dispose d’un café et différentes boutiques.

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Son architecture significative inspirée par la nature permettra non seulement au Batumi Aquarium d’être un point de repère spectaculaire du paysage géorgien, mais aussi contribuer à la découverte de l’exploration de l’univers sous-marin au grand public.

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Une belle réussite signée par le cabinet Henning Larsen qui remporte le concours d’architectes du campus de l’Université de Kolding, au Danemark, parmi 16 finalistes !!!

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

BATUMI AQUARIUM by Henning Larsen Architects

Projet: BATUMI AQUARIUM
Lieu: Batoumi dans la République de Géorgie
Client: Association A.T.U.
Surface SHOB: 2000 m2
Année de conception: 2010 – 2010
Type de mission: Premier prix au concours sur invitation
équipe de projet de Henning Larsen Architects comprend Louis Becker (directeur de la conception, le partenaire) Anders Park (chef de projet), Viggo Haremst (responsable de la conception), Michael Sørensen et Jaewoo Chun.

http://www.henninglarsen.com/

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Chambres d’Hôtes AU VIEUX PANIER

Le soleil marseillais illumine de nouvelles chambres d’hôtes en plein coeur du quartier du panier !!! 5 chambres, 5 artistes, réalisant chacun des projets qui leur ressemblent.

Bienvenue AU VIEUX PANIER

Une grande maison, une salle à manger conviviale, une terrasse ensoleillé, cinq chambres plus belles les unes que les autres, c’est ceux qui vous attend si vous séjournez dans ses chambres d’hôtes d’un nouveau genre… Les artistes, graphistes, peintres issus d’univers différents ont été invités à habiller les murs des chambres de la maison de manière éphémère.

Tous, à leur manière, ont réussi à créer des univers surprenants, distincts et audacieux !!!

WHITE LINES by Stéphane MANEL

« Un désert blanc peuplé de personnages que l’on peut compter avant de s’endormir… »

TRAVEL by Fred CALMETS

Rester dans ma représentation autour de la femme, et avoir une «ouverture» sur la notion de voyage, de séjour…quelque chose qui colle à l’idée que je me fais de la maison qui m’accueille – je renforce l’idée du sujet avec la présence d’accessoires (en peinture ou non) – type valises, etc. !!!

CHAMBRE 3 by AKA DESIGN

La thématique de la chambre 3 s’articulerait autour de l’idée du chiffre 3 et de sa forte symbolique.
Nous aimerions axer l’univers visuel de la chambre autour de l’opposition technique «géométrique» du chiffre 3 et des références symboliques qu’il engendre «mythologie, etc…»
Nous voudrions également jouer sur des triptyques au sein même de la décoration > 3 ouvertures > 3 atmosphères différentes selon les lunettes.

BALCON NEW-YORKAIS by HENG

De la notion de « fenêtre ouverte sur le monde » avancée par le théoricien Alberti, le graffiti serait une baie vitrée new yorkaise. Coincée entre les murs, la chambre s’ouvre sur une vue aérienne, vertigineuse, entre confort apaisant et tumulte urbain.
Nous souhaitons jouer sur ce contraste, mélangeant les couleurs et les perspectives, détails et gestes bruts.

CHILDHOOD FANTASY by Claire LEINA

On me dit que je suis adulte.
Pourtant je me verrais bien me faire balader dans une énorme poussette parfois. Ne plus penser à rien, à part à jouer à Chat, ou manger mon Kinder du goûter à l’heure du déjeuner.
Regarder Aladdin et chanter «Ce rêve bleu» sans avoir peur qu’on me surprenne.
Je veux du fantastique.
Je veux croire en la magie, espérer voler un jour, et rencontrer des animaux qui parlent.
Dans le désordre voilà à quoi je pense..
Et pourquoi pas une ambiance autour du fantastique, et du romantique, des personnages et des animaux, grotesques ou poétiques, ou même moches tiens..
De l’enfance, du naïf. Des oiseaux parce que j’aime bien les oiseaux. Juste pour oublier un peu, que la vie est belle mais qu’elle serait plus belle si on pouvait voler.

A votre disposition une belle salle à manger qui respire la culture, et une super terrasse ensoleillée pour ramener des couleurs souvenirs…

AU VIEUX PANIER

13, rue panier 13002 Marseille.
+33 (0) 4 91 91 23 73
+33 (0) 6 32 19 90 05

http://www.auvieuxpanier.com/

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Twin Lofts by Federico DELROSSO

Aujourd’hui nous découvrons le projet Twin Lofts réalisé par l’architecte Federico Delrosso. Deux lofts jumeaux - qui s’apparentent à un organisme unicellulaire divisé en deux volumes structurellement identiques et similaires en interne mais à l’opposé…

Pour la restructuration et l’intérieur des lofts jumeaux – conçus par Federico Delrosso – le travail s’est en fait sur une ancienne usine dans la partie sud de Milan, anciennement banlieue industrielle externe, aujourd’hui un quartier résidentiel.

L’architecte nous explique son projet (sorry c’est en anglais…) :

“This is a complex project, and you can read it in different ways. The most obvious result is the creation of twin lofts, with the same design as the internal spaces, because they were created by the dividing a single one long sleeve-shaped space lengthwise. But starting from the personal data of the residents (the first-loft A- is Delrosso’s own studio-home, the second-loft B- is the private home of Alessandro Sartori*, creative director of Zegna’s Z line)) I devised a project which developed the architectural details, the furnishings… the experience of the home in an individual way, in short by using materials and colours like the letters of an alphabet: to write similar, interlocutory or opposed phrases, but always with a coherent grammar.”

“The ground floors of the two lofts, for example, each comprise the mirrored halls, open kitchens, and the apertures onto the small private gardens, a long table with high seating, a bathroom and the staircase that goes up to the floors above. Working with the same elements I created interiors with different spirits. In the first one, in fact, the staircase is the strong element, thanks to its volumes (which incorporate the bathroom), the raw material (pickled iron) with bare welds and the risers of the stairs left hollow, so that as you go up your point of view changes and the staircase is lightened and acquires the consistency of origami.

In the second loft, by contrast, I dematerialized the staircase using crystal for the treads and transforming the supporting structure into a simple white stepped line (painted iron) which developed upwards. The bathroom is here an independent volume, somewhat mysterious, internally dark but with a surprise opening set high up…
Then the tables. They have diametrically opposite styles: linear and clearly defined the first, contemporary baroque the second. Even art lent me a hand in the construction of the specular layout of the ground floors. The party wall next to the entrance door has, in both homes, a painting by the same artist (Giovanni Manfredini). Shoulder to shoulder, in fact, I positioned two strong images in black and white, with the one almost the negative of the other. Like the colours used for the surfaces: all white for the satin-finish lacquered wood of the cabinets and work surfaces in Corian in the first; kitchen top in glossy steel and white lacquer and wengé for the cabinets in the second.

Symmetries and variations are also interlaced on the upper floors. On the first floor (living room for both) I installed a portion of glass flooring, to provide a glimpse of the kitchens below, but in the second loft this detail is enhanced because it is repeated over the shower in the ground-floor bathroom, and also in the staircase, which becomes even more transparent and visually light. In the first one instead the protagonists are the furnishings: a lounge suite with strong squared lines, Van Der Rohe’s Barcelona chair and the big mirror by Starck.
On the second floor I tried to invert not only the consistency but also the perception of the spaces. In the first I interrupted the strictly orthogonal interiors by introducing a circular bed and replacing the doors of the walk-in wardrobe by a whole wall made of soft white draperies. Beyond the confines, the sleeping quarters of the second loft, instead has a large white roundish bathtub, some elements derived from the world of fashion, like the silver and fuchsia chair, and a highly distinctive walk-in wardrobe in wengé wood with a mirror insert. The top level of the attic, in the first case is an all-white space designed as a guest room, while in the second it is a wellness space with small private gym.”

“It may happen that the relations between designer and client are troubled, but in this case I think we had a happy encounter of ideas, desires and “visions” which bred a perfect harmony of intents. This harmony could hardly help giving rise to a beautiful friendship and a specular project.
I felt the need of a home/den where I could live amid elements important to me: light, buoyancy and the fluidity of colour. Federico translated these inputs of mine into transparent materials (the staircases, a part of the floor, the absence of internal walls…), an almost complete white for walls and details, and then what I called “the absences”. That is to say, some parts of floor are absent, distinctive colours are absent… these “absences” are what that will enable me, eventually, to introduce “solids”: details, objects, colours.. . With this project Federico enabled me to experience an imperceptible sense of freedom, made up not of what I can materially see or touch, but of the infinite possibilities I will have in living in and furnishing my loft.”

“… I like talking about this project because in the colours (white, grey, natural brown and black), in the materials (glass, wood, corian and iron) and even in the small differences in the functions, I was able to explore a symmetry that was conceptual and ironic even before being structural and designed. For an architect this is a rare opportunity, so I used this work as an area of free experimentation for my future works.”

via

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The Paraty Reinforced Concrete House by Marcio Kogan Architects

Designed by Brazilian based architects, Marcio Kogan This two reinforced concrete boxes house, Paraty House is located in Paraty, Brazil. This Paraty concrete house design sit atop each other, connected on the mountainside of one of the islands of the colonial city of Paraty and Angra dos Reis (between São Paulo and Rio de Janeiro), like two modern prisms between the large colossal stones of the Brazilian coast.

The building projects outward from the mountain, almost onto the beach, in an 8m cantilever. The house finds balance in the topography of the land, creating an extensive open doorway and living space in the practically untouched nature. Paraty House features a furniture collection showcasing 20thcentury design, including works by many well-known artists.

The residents arrive by boat. After stepping out onto the sand a metallic bridge positioned over a crystal-lined reflecting pool leads to a set of stairs connecting to the lower volume. This volume contains the living room, kitchen and service area. The continual internal area has a 27m span and huge glass windows to take advantage of the view of the sea.

The same entrance stairs also lead to the upper volume that houses the bedrooms. In the front part of the house, retractile panels of eucalyptus sticks protect the bedrooms from the sun. The areas that face the mountain have small internal patios with zenithal lighting, and use exposed reinforced concrete, which grants a striking texture to the walls.

The entire top of the house is covered with terraces, used as observation decks for the residents, and as a garden for sculptures, medicinal plants and edible herbs.

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